Eläinosteopatia‎ > ‎

Milloin eläinosteopaatille?

Eläinosteopaatti voi auttaa, jos esimerkiksi
  • koira liikkuu jäykästi tai ontuu
  • koiralla tuntuu olevan kipuja
  • koira kieltäytyy hyppäämästä
  • koira tuntuu vinolta tai toispuoleiselta
  • koiralla on selkäongelmia
  • koiralla on jatkuvasti uusiutuva vaiva
  • koiralla on yllättäviä käytöshäiriöitä
  • koiralla on epämääräisiä ongelmia, joihin ei tunnu löytyvän syytä.
Lisäksi aktiivisesti harrastavat koirat kaipaavat säännöllistä lihashuoltoa, mihin osteopatia sopii mainiosti. Agilitykoirien keho on joskus kovilla tiukkien jarrutusten ja käännösten vuoksi, siksi lihasvaurioita ja toimintahäiriöitä syntyy helposti. Juoksukilpailukoirilla pienikin ongelma kehossa voi hidastaa vauhtia. Aktiivisesti harrastaville koirille suosittelen tarkastuskäyntiä luonani kaksi kertaa vuodessa.

SI-nivelen toiminnallisista ongelmista löytyy lisätietoa sivuiltani tästä.
Koiran kivusta lisää tästä

Koira on hyvä totuttaa ennen osteopaatin käsittelyä käymään kyljelleen makaamaan.

Myös arkoja koiria voi hoitaa. Hoidossa otetaan huomioon koiran herkkyys ja pyritään saamaan se rentoutumaan. Hoito on hellää ja oletettavasti hoitokertoja tarvitaan useampia. Kun koira saadaan tottumaan osteopaatin käsittelyyn, voi sitä olla helpompi hoitaa muuallakin.

Mikäli koira on aggressiivinen, tulee omistajan ilmoittaa siitä jo varausta tehdessään, jolloin voidaan keskustella hoidon mahdollisuudesta. Kuonokoppaa käytetään tarvittaessa. Toisaalta, mikäli aggressiivisuus johtuu kivusta, hoito voi vähentää sitä.

Mantan kraniaalinen hoito

Varaa aika